الگوهای فعال تدریس در دروس تربیتی |
کد مقاله : 1003-CNF |
نویسندگان |
اشرف میرحیدری * عضو هیات علمی دانشگاه |
چکیده مقاله |
مطالعه حاضر با هدف بررسی الگوهای فعال تدریس قابل استفاده در دروس تربیتی و مهارتهای پرورشی انجام گرفته است. جامعه آماری مطالعه کلیه اسناد و کتابهای موجود در ارتباط با الگوهای فعال تدریس بوده است. روش نمونه گیری هدفمند بوده و تنها الگوهایی که در دروس تربیتی و پرورش مهارتهای دانش آموزان در کلاس درس کاربرد داشته اند انتخاب گردیدند. نتایج مطالعه نشان داده است که مربیان مدارس به عنوان سفیران هدایت و راهنمایان تربیتی می توانند با بکارگیری الگوهای فعال تدریس نه تنها به یادگیری عمیق تر دانش آموزان پرداخته، بلکه به تغییر در نگرشها، ارزشها و سبک زندگی آنان کمک نموده و موجب تغییرات اساسی در رفتار و عملکرد آنان گردند. لذا به تمامی مربیان پیشنهاد می گردد متناسب با شرایط فراگیران و موقعیت محیط آموزشگاه و جو کلاسی خود از این الگوها بهره گرفته و علاوه بر ایجاد روحیه خرد و مشارکت جمعی به بهبود فرایند یاددهی –یادگیری کمک برسانند. |
کلیدواژه ها |
الگوهای فعال تدریس، دروس تربیتی، تعلیم وتربیت . |
وضعیت: پذیرفته شده |