وضعیت آموزش معلمان با توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات
کد مقاله : 1013-CNF
نویسندگان
مرضیه دردیانی *
معلم، دوره ابتدای مدرسه شهید فریدون قرنجیک روستای نیاز اباد –آموزش پرورش- بندر ترکمن -گلستان-ایران
چکیده مقاله
اگر اینترنت یک بزرگراه اطلاعاتی است، معلمان ممکن است عامل مرگ بر روی آسفالت بزرگراه اطلاعاتی باشند.
احتمالاً برای اولین بار در تاریخ، دانش آموزان در استفاده از ابزارهای لازم برای کسب و انتقال دانش مهارت بیشتری نسبت به معلمان خود دارند. کودکان در همه جا با استفاده از فناوری های جدید جوامع مجازی خود را ایجاد می کنند. آنها از امکانات چت (تلگرام ، واتساپ ، سروش پلاس ، شاد و غیره) استفاده می کنند تا به طور همزمان با دوستان قدیمی و جدید و خدمات ایمیل و پیام کوتاه در تماس باشند تا به طور ناهمزمان با آنها در تماس باشند.
آن‌ها در گروه‌های بحث شرکت می‌کنند، در دنیای مجازی حرکت می‌کنند و سخت‌افزار و نرم‌افزار جدید را طوری جذب می‌کنند که انگار طبیعت دوم است. آنها از بسیاری جهات با توجه به امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) سال های زیاد نوری از والدین و معلمان خود جلوتر هستند. در نتیجه دانش آموزان خسته و ناامید می شوند و معلمان ناامید و مضطرب می شوند. برای تلاش برای رفع این مشکل، یک مطالعه بین‌المللی (اسکن سریع) در مورد عملکرد خوب/بهترین عملکرد با توجه به ادغام ICT در جعبه ابزار ذهنی و جسمی معلم مشتاق و سعی شود از این معیارهای درسی مقدماتی برای دانشگاه تربیت معلم شود. اسکن سریع توسط شبکه ای از متخصصان آموزش معلم و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان انجام شد.
کلیدواژه ها
فناوری اطلاعات ، دنیای مجازی،اینترنت ، نرم افزار
وضعیت: پذیرفته شده