تدریس و مدیریت کلاس درس در مدارس در رشته امور تربیتی
کد مقاله : 1016-CNF
نویسندگان
فاطمه علیشاهی *
آموزش و پرورش - مدرس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
چکیده مقاله
در میان مفاهیم مختلفی که اخیراً در حوزه آموزش رسمی به ویژه در آموزش مدرسه ظهور کرده است، مدیریت کلاس درس به عنوان یکی از کارکردهای تلفیقی حوزه ی مداخله نهادی و عملکردی در یاددهی، یادگیری مورد توجه قرار گرفته است. در این گفتمان، متخصصان و مؤسسات مختلف؛ راهبردها و ورودی‌ها عملکردی متفاوتی را اعلام می‌کنند تا کلاس درس را به عنوان یکی از ضروری‌ترین حوزه‌های تحول مدرسه تبدیل کنند. این روزها دامنه پوشش عملکردی مدیریت کلاس به طور قابل توجهی از مفهوم شکل ساختاری فیزیکی، سنتی تا القای رویکردهای جدیدتر مشارکت دانش آموزان، یادگیری آموزش متمرکز بر یادگیرنده، رویکردهای مشارکتی و مشارکتی برای توسعه و اجرای مواد یاددهی، یادگیری، ساخت کلاس درس گسترش یافته است. گفتمان‌های اخلاقی،اجتماعی صحیح‌تر و ایجاد زیرساخت‌ها و قوانین کلاسی جذاب برای معلمان، دانش‌آموزان و همچنین برای والدین؛ در واقع، هیچ راه حل نهایی ای برای این موضوع وجود ندارد زیرا مفهوم کلی کلاس درس و مرتب سازی آن به طور مداوم در سطح جهانی بازنگری شده است.
کلیدواژه ها
تدریس، مدیریت کلاس، امور تربیتی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر