بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و معنای زندگی با سلامت اجتماعی مربیان امور تربیتی خواهران دوره ابتدایی شهر گنبد( سال 1400- 1399) |
کد مقاله : 1024-CNF |
نویسندگان |
میترا شریفی قوجق *1، عبدالمطلب سارلی2، سولماز شریفی قوجق3 1معلم و مهارتآموز دانشگاه فرهنگیان گلستان واحد دانشگاهی شهیدبهشتی گنبدکاووس 2کارمند پیمانی پارس جنوبی و دانشجوی حقوق دانشگاه شرق گلستان واحد دانشگاهی شرق گنبد کاووس 3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی گنبد واحد دانشگاهی آزاد گنبد کاووس |
چکیده مقاله |
با توجه به اینکه مربیان امور تربیتی از افراد مهم هر جامعه ای در جهت تعالی و رشد جامعه و افراد آن به حساب می آیند و سلامت اجتماعی آنان بسیار حائز اهمیت است. هدف این تحقیق بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و معنای زندگی با سلامت اجتماعی مربیان امور تربیتی خواهران دوره ابتدایی شهر گنبد در سال تحصیلی 1400-1399 بود. که جامعه آماری مربیان امور تربیتی شهر گنبد در این سال تحصیلی بالغ بر 658 نفر برآورد شد. و حجم نمونه نیز بر اساس جدول کریسی و مورگان 242 نفر بود که نمونه ها به صورت در دسترس انتخاب شدند و از روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی استفاده شد. همچنین در این تحقیق برای گردآوری داده ها از پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز(2004)،اخلاق حرفه ای گریگوری، سی، پت( 1990) و معنای زندگی استگر و همکاران( 2010) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی( جدول فراوانی و درصد آن و میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی( جدول ضریب همبستگی، مقدار پیش بین و جدول برازش داده ها با رگرسیون) استفاده شد. و برای تعیین نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شد. که نتایج حاکی از نرمال بودن داده ها بود.با توجه به یافته های پژوهش می توان گفت که با استفاده از متغیرهای اخلاق حرفه ای ومعنای زندگی می توان میزان سلامت اجتماعی را پیش بینی کرد. |
کلیدواژه ها |
سلامت اجتماعی، اخلاق حرفه ای، معنای زندگی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |