ارزشیابی در آموزش رشته امور تربیتی |
کد مقاله : 1025-CNF |
نویسندگان |
حمیدرضا رجب لو *1، تالیا ترابی2، حمزه جمشیدی3 1دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه علوم تربیتی، مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان 2علوم تربیتی، برنام ریزی درسی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد گرگان 3دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه علوم تربیتی، مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علیآباد |
چکیده مقاله |
ارزشیابی به یک فرآیند نظام دار (سیستماتیک) برای جمع آوری، تحلیل تفسیر اطلاعات گفته می شود، به این منظور که تعیین شود آیا هدف های مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق یافتن هستند و به چه میزان ارزشیابی با واژه هایی چون آزمودن،سنجش و اندازه گیری تفاوت دارد.اندازه گیری شامل سنجش و آزمودن است و خود اندازه گیری جزئی از ارزشیابی به شمار می رود.بررسی ارزشیابی و آگاهی به مبانی و مفاهیم آن ،چهارچوب مناسبی برای تصمیم گیری و اجرای دقیق برنامه های آموزشی را فراهم می سازد و در هر سیستم آموزشی هدف از آن بیش از هر چیز دیگر آگاهی دادن و کمک به مربیان برای تبیین ضرورت و اهمیت درک ماهیت علمی ارزشیابی در جریان فعالیت یاددهی و یادگیری است. بر این اساس روش انجام مقاله توصیفی تحلیلی بوده و اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعات کتابخانه ای و جستجوی اینترنتی گردآوری شده و در نهایت نیز پیشنهاد هایی در خصوص ارزشیابی در رشته آموزش امور تربیتی ارائه شده است. |
کلیدواژه ها |
ارشیابی، آموزش،امور تربیتی |
وضعیت: پذیرفته شده |