«راهبردهای تدریس مؤثر درآموزش امور تربیتی»
کد مقاله : 1038-CNF
نویسندگان
علی جاوید *
هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
آموزش و پرورش از مهمترین نهادهای اجتماعی می‌باشد. در واقع، کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکردآموزش و پرورش بستگی دارد، که کیفیت در حال حاضر، یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی‌است و ارتقای آن مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است. پژوهش حاضر با هدف بررسی راهبردهای تدریس مؤثر در جهت افزایش کیفیت تدریس در رشته امور تربیتی انجام شد. روش این پژوهش، به صورت مروری کتابخانه‌ای بود که با مطالعه‌ی پژوهش‌های مرتبط انجام شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش، بایستی از طریق ارتقای بهره‌وری در معلمان مدارس صورت گیرد.اگر آموزش و پرورش، تغییرات کیفی در فرهنگ حاکم بر جامعه بوجودآورد، بدون شک می‌تواند،از طریق تحول در رفتار مردم و شکل نهادهای اجتماعی، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در نرخ رشد بهره‌وری به وجود آورد. با توجه به یافته‌ها، مشاهده شد که عامل تشویق‌های مالی و ارتقاء، خلاقیت و نوآوری،آموزش‌های ضمن خدمت و ارزیابی عملکرد، راهکارهایی هستند که موجب افزایش کیفیت تدریس معلمان، در مدارس می‌شوند.
کلیدواژه ها
تدریس،امور تربیتی، کیفیت،آموزش مؤثر.
وضعیت: پذیرفته شده