بررسی و شناسایی راهبردهای تدریس خلاقانه برای تدریس به دانش آموزان مقطع متوسطه در رشته امور تربیتی
کد مقاله : 1045-CNF
نویسندگان
مهدی پیرایش *1، کامران قره‌مشک غراوی2، علیرضا اسمعیل پورثانی2
1دانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان گنبد
2دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان گنبد
چکیده مقاله
با اینکه امور تربیتی سابقه ای به بلندای تمدن بشری دارد اما رشته امور تربیتی به طور رسمی چندی نیست که توسط دانشگاه فرهنگیان در حال جذب دانشجو جهت تربیت نیرو برای وزارت آموزش و پرورش می-باشد. فارغ التحصیلان این رشته اکثرا امور تربیتی و پرورشی مقطع متوسطه را مدیریت و اجرا می کنند. به همین دلیل است که ایشان تاثیر بسیار زیادی بر دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت خواهند داشت. بنابراین می بایست در هنگام تدریس نیز از راهبردهای خوب برای تدریس استفاده کنند. یکی از این سبک-ها روش تدریس خلاقانه است که معلم با خلاقیت خود سعی می کند مطالب را به دانش آموزان آموزش دهد. در این پژوهش که به سبک کتابخانه ای به این نتیجه دست یافته شد که فرهنگیان فارغ التحصیل از رشته امور تربیتی می توانند به کمک خلاقیت در تدریس، فرهنگ ایرانی-اسلامی را در دانش آموزان درونی کرده و با نفوذ به دل و جان دانش آموزان ایشان را افرادی مفید برای جامعه مبدل سازند. درضمن اکثریت پژوهش های انجام شده حول تدریس خلاقانه، این روش تدریس را برای دانش آموزان بسیار مفید دانسته اند.
کلیدواژه ها
امور تربیتی ، تدریس موثر ، راهبرد‌ های تدریس ، مقطع متوسطه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر