به کار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش رشته امور تربیتی
کد مقاله : 1050-CNF
نویسندگان
رضا مسعودی *1، امیر پورشاهرودی2، علی کردکتولی3
1دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی گنبدکاووس
2استادیار دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی گنبد کاووس
3کارشناسی آموزش ابتدایی شهید بهشتی گنبدکاووس
چکیده مقاله
ضرورت و فایده کاربرد فناوری آموزشی در آموزش‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و استفاده از دانش فناوری آموزشی می‌تواند معلمان را سریع‌تر به اهداف قصد شده و مورد نظر خود برساند. اما نحوه استفاده از این دانش به مسائل بسیاری از جمله نوع دروس و اهداف آن، و ویژگی‌های سنی و شخصیتی دانش‌آموزان بستگی دارد. پژوهش حاضر با روش مروری کتابخانه ای انجام شد که هدف از آن بررسی به کار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش رشته امور تربیتی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که آموزش رکن اساسی در توسعه پایدار هر کشور است. امروزه بهره گیری از فناوری اطلاعات در آموزش و یادگیری توصیه می شود. خلاقیت، پیشرفت در کارها، تسریع در رسیدن به اهداف، آموزش مجازی و ... از مزایای فناوری اطلاعات می باشد. فناوری اطلاعات به عنوان یک رویکرد نوین ، در نقش مکمل نظام آموزشی – بهبود کیفیت تدریس ، تنوع بخشیدن به شیوه های تدریس – فراهم ساختن آموزش مستمر وخودکار- کوتاه نمودن زمان آموزش – کوتاه کردن دوره تحصیل، توجه به استعدادهای فردی – انفرادی کردن آموزش و مقابله با مشکلات آموزش جمعی عمل می کند.
کلیدواژه ها
فناوری، اطلاعات و ارتباطات، یادگیری، امور تربیتی
وضعیت: پذیرفته شده