مرور سیستماتیک بر مطالعات حوزه ی الگوهای نوین تدریس و میزان خلاقیت دانش آموزان |
کد مقاله : 1068-CNF |
نویسندگان |
شیما تجری *، مبینا جلالی معلم ابتدایی |
چکیده مقاله |
چکیده پیشرفت روز افزون علوم و تحقیقات گوناگون در حیطه های مختلف حاکی از آن است که اطلاعات بشر روز به روز افزایش می یابد مطالب جدیدی به دست می آید. امروزه هر فرد بشر ناچار از استفاده یافته های جدید است؛ استفاده از روش های تدریس فعال و نوین که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را می طلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز ، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد به جای استفاده از روش های سنتی و قدیمی که مناسب دانش آموزان این عصر نیست، می تواند محیط کلاس و مطالب آموزشی را برای دانش آموزان جذاب تر ساخته و همچنین سبب افزایش انگیزه آن ها برای فراگیری مطالب و استفاده خلاقانه آن در امور مختلف شود. زندگی در عصر حاضر و روبه رو شدن با مسائل و دغدغه های جامعه پیچیده کنونی نیاز به افرادی دارد که خلاقانه بیاندیشن و خلاقانه عمل کنند. خلاقیت یکی از ویژگی های انسان است که می توان آن را پرورش داد و شکوفا کرد. همچنین عوامل متعددی در ایجاد و شکوفایی خلاقیت می تواند تأثیرگذار باشد و از آنجایی که اولین آموزش رسمی برای هرکس از مدرسه شروع می شود بنابراین مدرسه و معلم می تواند در ایجاد خلاقیت در دانش آموزان مؤثر باشد. استفاده از الگوها و روش های نوین تدریس توسط معلم و ایجاد فضای مناسب و پویا می تواند باعث ایجاد خلاقیت در دانش آموزان شود. |
کلیدواژه ها |
الگوهای نوین تدریس، روش های نوین آموزش، خلاقیت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |