مرور سیستماتیک تأثیر فضای مجازی بر الگوهای تربیتی دانش آموزان با شیوع کرونا
کد مقاله : 1069-CNF
نویسندگان
شیما تجری *1، گلناز جهانی2، سمیرا زاهدی2
1معلم ابتدایی
2آموزگار ابتدایی
چکیده مقاله
با شیوع ویروس کرونا تغییرات مهم و گسترده ای در جهان ایجاد شده که مهم ترین آن ایجاد تغییر در نوع آموزش دانش آموزان و مجازی شدن آموزش و تأثیر آن بر نوع الگوهای تربیتی آن هاست. هدف ما در پژوهش حاضر بررسی آسیب های فضای مجازی بر الگوهای تربیتی دانش آموزان در دوران کرونا در فرآیند آموزش مجازی می باشد. استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان در دوران قرنطینه کرونا مزایای بسیاری برای دانش آموزان به همراه داشته اما از آسیب هایی که بر الگوی تربیتی دانش آموزان و همچنین الگوهای ارتباطی بین اعضای خانواده که تأثیر مستقیم بر الگوی تربیتی فرزندان دارد نیز نمی توان چشم پوشی کرد. از جمله آسیب هایی که فضای مجازی برای دانش آموزان به همراه داشته می توان به تغییر الگوهای ارتباطی بین والدین و فرزندان، انزوای فردی و اجتماعی، عدم آشنایی کافی خانواده با تکنولوژی و محیط آموزشی جدید و تنها و گمراه ماندن دانش آموزان در فضای آموزشی جدید اشاره کرد. بنابراین می توان با روش های اصولی و برنامه ریزی شده از فضای مجازی به عنوان مهمترین ابزار عصر حاضر در جهت نیل به اهداف ارزشمند تعلیم و تربیت دانش آموزان نهایت استفاده را برد و با آموزش درست خانواده ها آن ها را با این فضای آموزشی جدید آشنا نمود.
کلیدواژه ها
الگوهای تربیتی، فضای مجازی، کرونا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی