راهبردهای نوین تدریس در آموزش امور تربیتی |
کد مقاله : 1071-CNF |
نویسندگان |
محمدرضا میری نیا1، امیر پور شاهرودی *2 1دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی گنبد کاووس 2استاد یار دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی کاووس |
چکیده مقاله |
در عصر حاضر که تکنولوژی با سرعت زیادی پیش می رود جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند افرادی هوشمند، خلاق و نوآور است. یکی از وظایف نظام آموزشی، پرورش افرادی است که دارای اندیشه انتقادی و خلاق باشد بدین ترتیب لازم است که آموزش را از همان سال های اول مدرسه در مقطع ابتدایی توسط مربیان با بکارگیری روش های تدریس نوین بکار رود. زیرا تدریس در کلاس ها، نیازمند برخورداری از مهارت های ویژه و روش های مناسب سازماندهی کلاس است. روش تدریس نوین روشی است که در آن مشارکت دانش آموز و مربی را می طلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز، به افزایش توانایی یادگیرنده در فرآیند یادگیری می پردازد و باعث می شود که فراگیر خود در کسب مفهوم سهیم باشد و از راه های مختلف به فعالیت های ذهنی، علمی، فردی و گروهی بپردازند. و همچنین نقش بسزایی را در انس و الفت دانش آموزان با محیط آموزشی و پویایی فضای تحصیل ایفا می کند. آشنایی و به کارگیری روش های نوین تدریس ابتدایی هم به دانش آموزان و هم به مربیان کمک می کند بازخورد بهتری از فعالیت های آموزشی خود بگیرند. ما در این مقاله سعی کردیم راهبردهای تدریس نوینی را که برای مقاطع ابتدایی لازم است بیان کنیم که راهگشای مربیان در امر تدریس باشد. |
کلیدواژه ها |
تعلیم و تربیت، روش های تدریس، راهبردهای نوین |
وضعیت: پذیرفته شده |