نقش مربیان امور تربیتی در شادابی دانش آموزان
کد مقاله : 1079-CNF
نویسندگان
فاطمه سارلی *1، امیر پورشاهرودی2، حسین سارلی3
1دانشجو معلم مهارت آموز دانشگاه فرهنگیان گلستان_گنبد کاووس
2استادیار دانشگاه فرهنگیان استان گلستان واحد دانشگاهی شهید بهشتی گنبد کاووس
3دانشجوی کارشناسی حسابداری موسسه آموزش عالی شرق گلستان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف برجسته ساختن عوامل مؤثر بر شادابی و نشاط دانش آموزان از فضای آموزشی و تربیتی در مدرسه و توجه مربیان امور تربیتی می باشد. سوال اصلی این پژوهش که در کانون توجه قرار گرفته و بنیان پژوهش را تشکیل داده است این است که؛ چه عواملی در شادابی و نشاط دانش آموزان در مدارس مؤثر که می بایست از سوی مربیان تربیتی مورد توجه قرار گیرد؟ نگارندگان این نوشتار در صدد برآمده اند، استفاده از منابع از روش کتابخانه ای و به شیوه توصیفی و تحلیلی به این موضوع توجه نمایند. نتایج و دستاوردهای این پژوهش نشان می دهد عواملی همچون؛ عوامل سازمانی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، عوامل محیطی بر نشاط و شادابی دانش آموزان از فضاهای آموزشی و تربیتی و در نهایت اهتمام مربیان تربیتی به اسناد بالادستی حوزه تعلیم و تربیت به ویژه سند تحول بنیادین و التفات به ساحت های ششگانه تربیت از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در شادابی و نشاط دانش آموزان در محیط تربیتی است که مربیان و برنامه ریزان فعالیت های تربیتی بدان متمرکز خواهند شد.
کلیدواژه ها
فضای تربیتی ، نشاط و شادابی ، مربیان تربیتی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی