به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش رشته امور تربیتی
کد مقاله : 1084-CNF
نویسندگان
عباسعلی علیزاده برمی *
مدرس دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در دنیای امروز فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات بر تمامی جنبه‌های زندگی انسان تأثیر بسزایی می‌گذارد. این فناوری در همه بخش‌های کاری انسان از جمله تجارت، آموزش و سرگرمی نقش‌های برجسته‌ای ایفا می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از مردم بر این باورند که فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند کاتالیزور عمل می‌کند و شرایط را تغییر می‌دهد. این تغییر در شرایط کار، رسیدگی و تبادل اطلاعات، روش‌های تدریس، رویکردهای یادگیری، تحقیقات علمی و دسترسی به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی است. در عصر دیجیتال، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس‌های درس به دانش آموزان فرصت یادگیری و به کارگیری مهارت‌های مورد نیز را می‌دهد که این امر در دنیا جدید اهمیت بسیار دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و یادگیری و اهمیت آن را برای معلمان در ایفای نقش خود به عنوان خالق محیط‌های آموزشی بهبود می‌بخشد. فناوری اطلاعات و ارتباطات به معلم کمک می‌کند تا در هر سطحی از برنامه‌های آموزشی، تدریس خود را به نحوی جذاب و قابل یادگیری برای فراگیران ارائه کند. فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات که نمونه آن اینترنت و چند رسانه‌ای تعاملی است. بدیهی است که تمرکز آن بر بهبود آموزش است که برای دست یافتن به این مهم نیازمند ادغام مؤثر آن با روش‌های آموزشی و یادگیری به ویژه در مراکز تربیت معلم هر کشور است. لذا این پژوهش بر آن است تا با استفاده از روش فیش‌برداری و کتابخانه‌ای به بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در پیشبرد آموزش رشته امور تربیتی بپردازد.
کلیدواژه ها
فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش، امور تربیتی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر