اثرات تربیتی تکلیف آموزشی و عملی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان بندر ترکمن
کد مقاله : 1085-CNF
نویسندگان
تازه گل فاضل سید *
آموزگار -آموزش وپرورش - شهرستان ترکمن - استان گلستان - کشور ایران
چکیده مقاله
تحقیق حاضر با هدف بررسی « اثرات تربیتی تکلیف آموزشی و عملی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان بندر ترکمن» به دنبال یافتن پرسش ،فرضیه مربوط به نگرش معلمان در خصوص ارائه تکلیف آموزشی و عملی در کلاس و فرضیه مربوط به ارائه تکلیف فعال و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی است.تحقیق از نوع توصیفی و شبه تجربی است. در این تحقیق جامعه آماری دانش آموزان عبارتند از تمامی دانش آموزان پایه سوم مدارس شهرستان بندر ترکمن می‌باشد و جامعه آماری معلمان عبارتند از تمامی معلمان شاغل در مدارس ابتدایی شهرستان بندر ترکمن می باشد. در این تحقیق دو گونه ابزار مورد استفاده قرار گرفته است:الف)- پرسشنامه نگرش سنج لیکرت ب)- آزمون پیشرفت تحصیلی که برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده در این پژوهش از روش های آمار توصیفی آمار استنباطی استفاده شده است و نتایج حاصله براساس فرضیه های مطرح شده به قرار زیر می باشند: فرضیه این است که دانش آموزان رغبت زیادی در انجام تکلیف آموزشی و عملی از خود نشان نمی دهند. نظریه‌ی فوق با نظرپروفسور گوردن (1892) موافق است. فرضیه ‌ی ب این است که بین ارائه تکلیف آموزشی و عملی بتفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی:تکلیف،دانش آموز،یادگیری، ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده