ضرورت بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات در نظامهای آموزشی |
کد مقاله : 1086-CNF |
نویسندگان |
نبی اله یوسفی گرجی *1، بنیامین شهینی2 1کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد/ دانشگاه فرهنگیان 2دانشگاه فرهنگیان استان گلستان- واحد دانشگاهی شهید بهشتی گنبدکاووس-کارشناس پژوهش و کتابداری |
چکیده مقاله |
در قرن 21 با توجه به حجم کلان اطلاعات، افراد بهسوی مدیریت آن هدایت میشوند. بر اساس اصول روانشناســی یادگیری، دانشآموزان از راه مشاهده و بهکارگیری ابزار مختلف، مطالب را بهتر و آسانتر میآموزند، چون وســایل کمکآموزشی به جهت فعال کردن حسهای چندگانه دانشآموزان، آموزش را واقعیتر، عملیتر و دلپذیرتر میکنند. ظهور پدیده شگفتانگیز فنآوری اطلاعات در آخر قرن بیستم و پیشرفت آن در نظام رسمی آموزشوپرورش کشورها موجب گسترش فرصتهای یادگیری و دسترسی آســان به منابع آموزشــی و یادگیری شــده اســت. امروزه با توجه به کمبودهای موجود در تأمین نیروی انسانی متخصص آموزشوپرورش، استفاده از وسایل آموزشی جدید بهعنوان یک روش دستیابی به آرمان تأمین عدالت آموزشی موردتوجه قرار گرفت ؛ فنآوری اطلاعات بهعنوان یک ابزار تأثیرگذار در فرایند یاددهی - یادگیری موردتوجه قرار داد است.لذا هدف از این مطالعه بررسی نقش فنآوری اطلاعات و ارتباطات در آموزشوپرورش است. روش تحقیق مقاله، توصیفی- تحلیلی اســت. مواد پژوهش شــامل: کتابها، مقالات و پایاننامههای مرتبط میباشد. |
کلیدواژه ها |
ضرورت، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |