جایگاه و نقش امورتربیتی در مدارس |
کد مقاله : 1098-CNF |
نویسندگان |
امیرحسن خان احمدی *1، رضا مصطفی لو2، امیرحسین خان احمدی3 1گروه آموزشی امور تربیتی، واحد دانشگاهی فرهنگیان شهید بهشتی گنبد گاووس 2گروه آموزشی امورتربیتی، واحد دانشگاهی فرهنگیان شهید بهشتی گنبد گاووس 3گروه آموزشی علوم اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان شهید چمران تهران |
چکیده مقاله |
تربیت از قدیم الایام مورد توجه انسان بوده است و روح و شالوده اصلی انسان را می سازد. با گذر ایام نیاز به تربیت بیش از پیش آشکار شد و باعث شد که در سیستم آموزشی نقش مهمی را ایفا کند. در همین راستا رشته امورتربیتی ایجاد شد و مجری آن دانشگاه فرهنگیان جهت جذب و تربیت آنان است. امورتربیتی در مدارس با مدیر، دبیران و معلمان و از همه مهمتر دانش آموزان که قشر هدف هستند در تعامل اند. روش تحقیق این پژوهش به شیوه کتابخانهای و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. یافته ها از آن حکایت دارد که امورتربیتی مهمترین نقش در شکل گیری هویت دانش آموزان در مدارس و نقش مهم تربیت و پرورش دادن طبق اصول و اهدافی که برای آن تعیین شده، بر عهده دارد. همچنین تعریف و جایگاه امورتربیتی چه قبل و بعد از انقلاب اسلامی متفاوت است. همچین آمار ها از آن نشان می دهد که به امورتربیتی در مدارس کملطفی شده و در بسیاری از موارد دروس نظری بر آن ترجیح داده شده در حالی که هر دو مکمل یکدیگر هستند. |
کلیدواژه ها |
تربیت، امورتربیتی، سیستم آموزشی، مربی، دانش آموز |
وضعیت: پذیرفته شده |