آسیب شناسی امور تربیتی و ارائه راهکار
کد مقاله : 1102-CNF
نویسندگان
محمدرضا عرب کوهسار *1، لیلا اسدی2، علیرضا قربانی3
1دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی واحد گنبد کاووس
2مدیرآموزگار دبستان شهید عرب کوهسار
3مدرس(دانشگاه فرهنگیان گنبد،دانشگاه پیام نور گنبد)
چکیده مقاله
پژوهش حاضربه فعالیت های پرورشی در مدارس برای تربیت دانش آموزان انجام می شود و تفکر غالب آن است که این فعالیت ها به تربیت دینی و اخلاقی می انجامد ودر باب مقوله آسیب‌شناسی امور پرورشی مدارس و ارائه راهکار که با تکیه بر روش تحلیلی-توصیفی به گردآوری اطلاعات پرداخته‌ایم. هدف این پژوهش آسیب شناسی این فعالیت هاست که می تواند راه را برای برنامه ریزان و مسئولان روشن کند. نقش آموزش و پرورش و همچنین مربیان امور تربیتی از اساسی ترین موضوعات این پژوهش است که می تواند دانش آموز را هم رشد دهد و هم منجر به سوختن استعداد های وی شود .در این پژوهش، روش گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانه‌ای است، بدین منوال که به ارزیابی و توصیف کلیدواژه‌ها بر اساس استانداردهای موجود در آسیب‌شناسی امور تربیتی و ارائه راهکار به تحقیق پرداخته شده‌است. در یافته های تحقیق موضوعاتی شامل کمبود کیفیت و کمیت کار های فعالیت گروهی و ناکاملی و ناکارامدی محتوای درسی همسو با برنامه درسی به بحث گذاشته شد و محتوای فعالیت‌های تربیتی، بـا فرهنـگ‌ جامعـه زندگی‌ واقعی‌ دانش‌آموزان و توانایی‌های یادگیری آن ها تناسـب‌ نـدارد.
کلیدواژه ها
امور تربیتی، آسیب‌شناسی، مدارس
وضعیت: پذیرفته شده