آسیب شناسی امور تربیتی و ارائه راهکار |
کد مقاله : 1102-CNF |
نویسندگان |
محمدرضا عرب کوهسار *1، لیلا اسدی2، علیرضا قربانی3 1دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی واحد گنبد کاووس 2مدیرآموزگار دبستان شهید عرب کوهسار 3مدرس(دانشگاه فرهنگیان گنبد،دانشگاه پیام نور گنبد) |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضربه فعالیت های پرورشی در مدارس برای تربیت دانش آموزان انجام می شود و تفکر غالب آن است که این فعالیت ها به تربیت دینی و اخلاقی می انجامد ودر باب مقوله آسیبشناسی امور پرورشی مدارس و ارائه راهکار که با تکیه بر روش تحلیلی-توصیفی به گردآوری اطلاعات پرداختهایم. هدف این پژوهش آسیب شناسی این فعالیت هاست که می تواند راه را برای برنامه ریزان و مسئولان روشن کند. نقش آموزش و پرورش و همچنین مربیان امور تربیتی از اساسی ترین موضوعات این پژوهش است که می تواند دانش آموز را هم رشد دهد و هم منجر به سوختن استعداد های وی شود .در این پژوهش، روش گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانهای است، بدین منوال که به ارزیابی و توصیف کلیدواژهها بر اساس استانداردهای موجود در آسیبشناسی امور تربیتی و ارائه راهکار به تحقیق پرداخته شدهاست. در یافته های تحقیق موضوعاتی شامل کمبود کیفیت و کمیت کار های فعالیت گروهی و ناکاملی و ناکارامدی محتوای درسی همسو با برنامه درسی به بحث گذاشته شد و محتوای فعالیتهای تربیتی، بـا فرهنـگ جامعـه زندگی واقعی دانشآموزان و تواناییهای یادگیری آن ها تناسـب نـدارد. |
کلیدواژه ها |
امور تربیتی، آسیبشناسی، مدارس |
وضعیت: پذیرفته شده |