توانمندسازی دانشجو مربیان امورتربیتی دانشگاه فرهنگیان در تعامل با نسل آلفا |
کد مقاله : 1107-CNF |
نویسندگان |
یاسمن فیضی1، سیده نیلوفر طیبی *2، نیلوفر هدایتی3 1دانشجو کارشناسی/دانشگاه فرهنگیان مازندران قائم شهر 2دانشحو دانشگاه فرهنگیان استان مازندران شهر قائم شهر 3دانشجو کارشناسی امور تربیتی/دانشگاه فرهنگیان مازندران قائم شهر |
چکیده مقاله |
جامعه تعلیم و تربیت بیش از هر چیز به مربیانی نیاز دارد بتوانند با توجه به عصر متاورسی ،تغییر ویژگیهای مخاطبین مدارس که به نسل آلفا شهرت دارند و با تغییر پارادایمی که به واسطه تغییرات روزافزون تکنولوژی در نظام آموزشی صورت گرفته ، چشم انداز های تدوین شده را به عمل تبدیل نمایند. روش پژوهش تو صیفی مبتنی بر منابع اسنادی و کتابخانه ای و با هدف شناسایی ویژگی های نسل آلفا و حیطه های توانمند سازی مربیان امرتربیتی توسط دانشگاه فرهنگیان می باشد. ابعاد و مولفه های شناسایی شده مربیان امورتربیتی عبارتند از توانمند سازی ارتباطی با مولفه های (همدلی ، تصمیم گیری،گفت و گوی فعال ، تسهیل گری،مدیریت اردو ها) ، فناوری اطلاعات( مسلط به تولید محتوی ، آشنا به فضاهای رسانه اجتماعی ،مسلط به نرم افزارهای تبلیغاتی و گرافیکی )،مربی کار آفرینی (شناسایی استعداد ها ،شناسایی و خلق فرصت کسب و کار در مدارس) می باشد. |
کلیدواژه ها |
امور تربیتی،مربی،توانمند سازی،نسل آلفا،دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |