رویکرد تربیتی مربّیان در مواجه با دانش آموزان درونگرا در مدارس
کد مقاله : 1109-CNF
نویسندگان
امیرحسین مهرابیان *1، علیرضا گلچین2، حسین مسعودی جوزچال3
1دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی واحد شهید بهشتی گنبدکاووس
3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی واحد شهید بهشتی گنبد کاووس
چکیده مقاله
هنگامی که خدا فرزندی به یک خانواده عطا میکند، آن فرزند امانتی دست پدر و مادر است، از وظایف پدر و مادر علاوه بر تربیت صحیح فرزندشان، شناخت روحیات فرزندشان نیز شرط است. همچنین معلمان هم وظیفه دارند که به طور کلی با روحیات کلاس و دانش آموزان آشنایی داشته باشند. زیرا شناخت روحیات فرزند و دانش آموز به پیشرفت و ترقی دانش آموز منجر می شود. یکی از چیز هایی که احتیاج به درک شدن دارد، درونگرا بودن کودکان است. این پژوهش با رسالت تعریف درونگرایی، کشف نشانه های درونگرایی و باید ها و نباید ها در برخورد با کودکان درونگرا سعی دارد که به والدین و معلمان در این خصوص اطلاعاتی را بدهد تا بتوانند فرزند و دانش آموز درونگرایشان را به راحتی درک کنند. با عنایت به یافته های پژوهش می توان اذعان داشت که با روحیات این دست از کودکان با تیپ شخصیتی درونگرایی آشنا شدیم و همچنین می توانیم تشخیص بدهیم که کودک یا دانش آموز ما درونگرا هست یا خیر. و برای معلمان و والدین نیز راهکار ها و باید نباید هایی ذکر شد که آن ها را در امر برقراری ارتباط با این نوع کودکان یاری میکند.
کلیدواژه ها
درونگرایی,کودک,دانش آموز,مربیان
وضعیت: پذیرفته شده