بیش فعّالی ؛ چالشی در حوزه امور تربیتی
کد مقاله : 1112-CNF
نویسندگان
سعید وزیری *1، امیر پورشاهرودی2، امیرحسین مهرابیان3
1دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی گنبد کاووس.
2استادیار دانشگاه گروه الهیات و معارف اسلامی - دانشگاه فرهنگیان استان گلستان - واحد دانشگاهی شهید بهشتی گنبدکاووس
3دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
چکیده مقاله
امروزه در تمام جهان اختلالاتی وجود دارد که در همه ی کشور ها مشترک است . بیش فعالی یکی از این اختلالات است . در این مقاله سعی شده است تا در قدم اول اهمیت سلامتی را بیان کرده و تبیین کند که سلامتی چقدر در پیشرفت یک جامعه دارای اهمیت زیادی است . در مرحله بعد بیش فعالی از نظر اندیشمندان مختلف مورد بررسی قرار می گیرد در این مقاله تمامی تعاریف ممکن از بیش فعالی ، دلایل به وجود آمدن این بیماری ، عواملی که باعث تشدید این اختلال روحی می شود ، علائم بیش فعالی ، بررسی بیش فعالی در مدرسه و در آخر راهکار هایی برای پیشگیری یا درمان این بیماری تبیین شده است . مطمئناً عدم توجه به این اختلال آسیب های زیان باری برای کودکان و دانش آموزان خواهد داشت. این پژوهش با جمع آوری اطلاعات کاربردی در این زمینه سعی دارد تا کمکی در جهت بهبود و پیشگیری این اختلال در جامعه داشته باشد.
کلیدواژه ها
بیش فعالی , مدرسه ، دانش آموزان ، درمان
وضعیت: پذیرفته شده