اثرپذیری شیوه های آموزشی – تربیتی با شرایط بیماری کرونا |
کد مقاله : 1113-CNF |
نویسندگان |
محمد نهی *1، امیرحسین مهرابیان2، فاطمه ارباب حقیقی3 1دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی واحد شهید بهشتی گنبدکاووس 2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان 3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی پردیس امام خمینی (ره) |
چکیده مقاله |
تعطیلی جهانی مدارس و مراکز آموزشی باعث شده است که در روند یادگیری دانش آموزان اختلالات عمیق و غیرقابل جبرانی روی دهد. از سویی دیگر در روند ارزیابی های دانش آموزان نیز مشکلات جدی روی داده و در عین حال، سطح کیفی این ارزیابی ها نیز به نحو چشم گیری تنزل پیدا کرده است.در چند ماه گذشته چشم انداز آموزش جهانی به دلیل گسترش ویروس کرونا ( که به 19- Covidنیز مشهور است) شدیداً دست خوش تغییر شده است. هدف از انجام این تحقیق بررسی وضعیت مواجهه مدارس در مقابله با بحران کرونا می باشد. این پژوهش به روش اسنادی ( کتابخانه ای ) و به شیوه توصیفی – تحلیلی انجام شده است . بر اساس یافته های پژوهش می توان گفت که عملکرد تحصیلی دانش آموزان در آموزش های مجازی به شدت افت پیدا کرده است و کلاس های مجازی گاها سبب گردیده که نظارت بر دانش آموزان کمتر گردد ، در این راستا باید به دنبال راه حل هایی بود. |
کلیدواژه ها |
ویروس کرونا ، آموزش های مجازی ، دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |