فرآیند طراحی آموزشی و نقش آن در رشته امور تربیتی |
کد مقاله : 1114-CNF |
نویسندگان |
ماریه نورزاد * دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر |
چکیده مقاله |
هدف از انجام این پژوهش بررسی چیستی طراحی آموزشی و نقش آن در فرآیند رشته علوم تربیتی و انسانی است. عوامل مختلفی با توجه به ماهیت این موضوع در آن تاثیر گذار می باشند یکی از این مولفه ها اقدامات و تصمیماتی است که توسط معلم در جهت رسیدن دانش آموزان به اهداف مطلوب انجام می گیرد را شامل می شود در این میان نمی توان جایگاه و نقش طراحی آموزشی را نادیده گرفت که قبل از شروع فرآیند تحصیل توسط معلمان برنامه ریزی و طراحی می شود و با این فرآیند در واقع معلمان همه شرایط را برای یادگیری بهتر به کار می بندد. یافته های این مقاله حاکی از آن است که طراحی آموزشی از جمله موارد مهم و اساسی در آموزش و پرورش و به طور کلی در بهبود تدریس و فرآیند یادگیری است با این وجود با توجه به ماهیتی که دارد باعث ایجاد آمادگی در معلمان و یک تصویر کلی از شرایط موجود را قبل از ورود به محیط آموزشی و کلاس برای معلمان ایجاد می کند تلاش می کند آن ها را با استفاده از همه ی ابزارها و امکانات آموزشی که موجود است بهترین تصمیم گرفته شود. معلمان در شرایطی می توانند به شرایط مناسب از مدیریت کلاس درس دست یابند که خود قبل از هر اقدامی به طراحی مناسب از نوع موضوع،محتوای درسی،زمان و روش تدریس انتخابی خود دست یابند و قبل از ورود به کلاس درس آن ها را تهیه کرده باشند تا با طراحی مناسب به شرایط مطلوب دست یابند. |
کلیدواژه ها |
طراحی آموزشی، امور تربیتی، علوم انسانی، آموزش، یادگیری، یاددهی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |