تاریخ، فلسفه و ماهیت در آموزش رشته امور تربیتی |
کد مقاله : 1116-CNF |
نویسندگان |
خدیجه میدانیان * دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر |
چکیده مقاله |
چکیده شاید تنها عاملی را که انسان چه در گذشته و در چه حال و چه برای آیندهاش مهم یافته و بدان پرداخته و میپردازد عامل تربیت است ا این عامل چنانکه قبلاً گفتیم هم ابعاد زمانی انسان را به هم پیوند می دهد و موجب بهرهوری بعدی از قبلی میشود و هم نگاهدارنده و تقویت کننده بعد عاطفی امید می باشد. مداوم درباره آنها بیندیشید و برای بارور ساختن فکر خویش و امکان استفاده عملی از افکار باید به مطالعه گسترده درباره فلسفه و اصول آموزش و پرورش،تاریخ آموزش و پرورش،روانشناسی، جامعه شناسی انسان شناسی فرهنگی بپردازد. فلسفه با دین نیز، که یکی از جنبه های بسیار مهم و حتی در بعضی از موارد تعیین کننده کیفیت زندگی انسان است، تعامل دارند و این تعامل و ارتباط متقابل، گاهی آنچنان محکم است که تشخیص آن دو را از همدیگر دشوار می کند. لکن با وجود چنین رابطهای نیرومند، آن دو یکی نیستند و هر کدام قلمرو بحث خاصی دارد. به هر حال، برای این موضوع که چرا فلسفه علم، الگوی ناقص نا کافی برای فلسفه آموزش و پرورش است، ادله زیادی وجود دارد. در وهله اول، فلسفه هایی مانند فلسفه علم، و فلسفه تاریخ ، فلسفه پزشکی، فلسفه قانون، فلسفه آموزش و پرورش و غیره، شاخه های فرعی کاملاً موازی با فلسفه نیستند و هر یک، ویژگیهای مخصوص خود را بسط و توسعه دادهاند. تا همانندی ها و تفاوت هایی که در اینجا وجود دارد، حداقل به اندازه ناهمانندی ها و تفاوت های علوم مختلف هستند |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: آموزش وپرورش،تعامل،فلسفه،بهره وری،قلمرو،گسترده |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |