نقش بازی های پرورشی در افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
کد مقاله : 1117-CNF
نویسندگان
سید محمد حسینی نراب *، لیلا منصوری
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
چکیده مقاله
یکی از روش های جدید ونوین آموزش، استفاده از بازی های پرورشی در امر تدریس میباشد که در این روش همه دانش آموزان با هر فرهنگ، سطح هوش و تفاوت فردی به صورت مستقیم و با علاقه و انگیزه به انجام آن می پردازند. در انجام بازی میتوان مطالب درسی و پرورشی را به صورت غیر مستقیم و عملی به دانش آموزان آموخت و این یادگیری نیز عمیق تر و پایدار تر می باشد زیرا دانش آموزان با علاقه درگیر یادگیری می شوند. در این مقاله به بررسی نقش بازی های پرورشی و اهمیت و تاثیر آن بر یادگیری و پیشرفت دانش آموزان پرداخته شده است. همچنین در پایان این پژوهش به بررسی روش تدریس بازی و مزایا و معایب آن پرداخته شده است.یافته های این پژوهش حاکی از آن است که بازی های پرورشی می توانند به عنوان رسانه ای مفید و کارآمد در سطوح رسمی و غیررسمی مورد استفاده معلمان قرارگیرند. هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش بازی های پرورشی در افزایش یادگیری و پیشرفت دانش آموزان بوده است و با توجه به ماهیت موضوع در این تحقیق از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است.
کلیدواژه ها
بازی، بازی پرورشی ، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر