نقش بازی های پرورشی در افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان |
کد مقاله : 1117-CNF |
نویسندگان |
سید محمد حسینی نراب *، لیلا منصوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر |
چکیده مقاله |
یکی از روش های جدید ونوین آموزش، استفاده از بازی های پرورشی در امر تدریس میباشد که در این روش همه دانش آموزان با هر فرهنگ، سطح هوش و تفاوت فردی به صورت مستقیم و با علاقه و انگیزه به انجام آن می پردازند. در انجام بازی میتوان مطالب درسی و پرورشی را به صورت غیر مستقیم و عملی به دانش آموزان آموخت و این یادگیری نیز عمیق تر و پایدار تر می باشد زیرا دانش آموزان با علاقه درگیر یادگیری می شوند. در این مقاله به بررسی نقش بازی های پرورشی و اهمیت و تاثیر آن بر یادگیری و پیشرفت دانش آموزان پرداخته شده است. همچنین در پایان این پژوهش به بررسی روش تدریس بازی و مزایا و معایب آن پرداخته شده است.یافته های این پژوهش حاکی از آن است که بازی های پرورشی می توانند به عنوان رسانه ای مفید و کارآمد در سطوح رسمی و غیررسمی مورد استفاده معلمان قرارگیرند. هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش بازی های پرورشی در افزایش یادگیری و پیشرفت دانش آموزان بوده است و با توجه به ماهیت موضوع در این تحقیق از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است. |
کلیدواژه ها |
بازی، بازی پرورشی ، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |